De Gouden Schaar pakt uit met twee primeurs

Kirsten Bosmans
6 maanden geleden
door Kirsten Bosmans

Sinds dinsdag 11 maart staat er een sokkenautomaat in De Gouden Schaar op de Veemarkt in Tienen. Met je bankkaart kan je daar nog tot half april sokken kopen in verschillende maten en kleuren. De Gouden Schaar is de derde winkel in Vlaanderen en de eerste in Vlaams-Brabant die daarmee meehelpt aan Hero-on-Socks, een initiatief dat kinderdiabetes beter onder de aandacht wil brengen en het wetenschappelijk onderzoek naar genezing van Type 1 diabetes financieel wil ondersteunen om de genezing van kinderen met deze ziekte te versnellen.

Het waren Wendy De Moor en Wendy Raymakers uit Antwerpen, een bouwondernemer en een HR consulente, die vorig jaar aan het brainstormen gingen om een actie op te zetten om meer aandacht te besteden aan deze ziekte. “Het kan misschien allemaal niet zo erg lijken, maar naast de ziekte op zich, ondervinden veel kinderen ook andere problemen die gepaard gaan met hun suikerziekte”, legt Wendy De Moor uit. “Kinderen met diabetes moeten regelmatig insuline inspuiten om hun ziekte onder controle te houden. Omdat spuiten nogal vaak en onbewust met drugs in verband wordt gebracht, kan dat soms tot verwarring leiden. Zo werden onlangs nog twee tieners uit een festival gezet omdat ze spuiten bij zich hadden: geen drugsspuiten, maar spuitjes voor hun ziekte.”

Na herenmode Duden in Mortsel en SKM in Aartselaar is mannenmode De Gouden Schaar de derde handelszaak in Vlaanderen die de sokkenautomaat een maand lang in de winkel plaatst. “De actie sprak ons meteen aan, omdat we ook kennissen hebben waarvan de dochter onlangs de diagnose van diabetes kreeg”, legt Ann Pétré, zaakvoerder van de winkel, uit. “Bovendien vonden we de toevallige link tussen suikerziekte en de suikerstad ideaal om deze actie in de verf te zetten. We ondersteunen dus graag deze actie, waarvan de opbrengst gaat naar VZW DiAwareness, dat wetenschappelijk onderzoek en bewustmaking rond kinderdiabetes type 1 ondersteunt. We hopen heel wat klanten te overtuigen om een paar sokken te kopen. Voor een prikje, uiteraard.”

Vandaag lanceert De Gouden Schaar ook ‘Gentleman’, een gloednieuw magazine dat bij 57.000 gezinnen in de ruime regio rond Tienen in de brievenbus zal vallen. “Het magazine omvat artikels, interviews, testimonials, een leuke wedstrijd en een eigen strip”, vertelt Bart, zaakvoerder van de winkel. “Het wil tegemoet komen aan de groeiende vraag van de consument naar waardevolle, interessante informatie. Pure reclame is vluchtig, contentmarketing gaat een stuk verder: het plaatst de consument centraal door hem informatie te bieden die hem echt helpt. Content zorgt voor communicatie en interactie met de klant. Met Gentleman Magazine, waaraan we ook een website hebben gekoppeld met extra informatie en filmpjes (www.gentleman-magazine.be ), willen we onze bestaande en toekomstige klanten vier keer per jaar een echt magazine bieden dat het klassieke reclamefoldertje overstijgt. In het eerste nummer staat onder andere een interview met Johny Voners, afkomstig van Tienen en nu inwoner van Waregem, en een heel leuk artikel over het ABC van de gentleman.”

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans