Bevangen door rook van kookpot

Stefan Van de Weyer
7 maanden geleden
door Stefan Van de Weyer

Een 51-jarige vrouw uit Kessel-Lo raakte dinsdagavond bevangen door rook. Dat was het gevolg van een kookpot die een paar uur lang op het vuur stond te pruttelen.

De bewoonster was tijdens het opwarmen van het eten in slaap gevallen in de zetel. Een voorbijganger hoorde het brandalarm in de woning afgaan en nam een brandgeur waar. Hij verwittigde de hulpdiensten. De toegesnelde politiepatrouille belde aan, maar niemand reageerde. Via de openstaande achterdeur konden ze toch naar binnen. Daar zagen ze een rokende kookpot op het fornuis staan. Even later was ook de brandweer ter plaatse. Door al het tumult was ook de bewoonster wakker geworden. Ze had last van het inademen van de rook gedurende meer dan een uur. Ze werd overgebracht naar het Heilig Hartziekenhuis. De brandweer ventileerde de woning.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer