AMMCO lanceert real-time mediamonitoring voor crisiscommunicatie

Kirsten Bosmans
11 maanden geleden
111 Views
door Kirsten Bosmans

Naast tv-monitoring biedt het Rotselaarse AMMCO voortaan ook online en radiomonitoring aan, alle drie in real-time. Het mediamonitoringbedrijf zorgt bij de persopvolging van bedrijven en pr-agentschappen voor een volledige oplossing voor tv, online én radio. Ideaal dus bij crisissituaties.

Grote bedrijven moeten voortdurend waakzaam zijn over wat er over hen wordt gezegd in de media om hierop gepast en tijdig te reageren. Want wat als een bedrijf het nieuws haalt, zonder dat het directieteam of de communicatiedienst hiervan op de hoogte is? Dankzij de nieuwe real-timetool van AMMCO worden contactpersonen binnen het bedrijf onmiddellijk via mail op de hoogte gebracht door middel van alerts met de artikels en de audiovisuele fragmenten. De klant ontvangt de nodige informatie in real-time, op maat. En dat 24/7. Zo blijven ze voortdurend up-to-date en kunnen ze, indien nodig, snel inspelen of reageren op bepaalde nieuwsitems. Dit kan uiteraard enorm van belang zijn bij crisissituaties.

Totale dekking & heldere rapportering

Dagelijks monitort AMMCO maar liefst 45 zenders, wat resulteert in meer dan 2.100 radio- en tv-uitzendingen. En dit nationaal, regionaal én lokaal. Het is bovendien mogelijk om extra zenders en uitzendingen toe te voegen. In een crisissituatie wordt telkens een alert aangeleverd, inclusief de volledige uitzending en keyword-pointer. Dit is onontbeerlijk om de juiste context te kennen. Het aangeleverde materiaal is consulteerbaar tot 12 maanden na de uitzending.

Online is er ook een brede dekking met meer dan 6.000 websites in de Benelux en meer dan 150.000 online media wereldwijd. Extra online kanalen kunnen worden toegevoegd en er is een doorlopende actualisering van de bronnen. Bovendien heeft AMMCO toegang tot webcontent achter betaalmuren én kan het dynamische fotoreportages en –galerijen doorzoeken.

Retroactieve werking

Dankzij de backsearchtool van AMMCO kunnen bedrijven online tot meer dan 10 jaar terugin de tijd voor nationale én internationale webartikels. Belgische en Luxemburgse printmediazijn tot 2 jaar na publicatie consulteerbaar.

Nieuw logo

De nieuwe huisstijl is het logische gevolg van een geheel nieuwe aanpak. De nieuwe directie, de sterke groei van de bestaande diensten en de ontwikkeling van een reeks nieuwe diensten maken van AMMCO meer dan ooit een dynamisch en innovatief mediamonitoringbedrijf dat gebruik maakt van de nieuwste technologieën.

“Het aanbieden van deze nieuwe dienst aan bedrijven en communicatiebureaus lijkt ons een evidentie. Wij zijn een frontline partner en de 24/24-monitoring is voor ons de logische voortzetting van onze mediamonitoringservice”, aldus Fernand Weber, CEO van AMMCO.

 

Over de auteur

Kirsten Bosmans

Kirsten Bosmans