AB Inbev wil in 2018 meer bier verkopen

Stefan Van de Weyer
6 maanden geleden
118 Views
door Stefan Van de Weyer

Opnieuw meer bier verkopen. Dat is het plan bij AB InBev. Om dat doel waar te maken willen ze scoren in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. In Europa en de Verenigde Staten is veel minder marge op winst.

Het Belgisch-Braziliaanse bedrijf pompte honderden miljoenen euro’s in nieuwe brouwerijen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. In december laatstleden nam de brouwer in China de grootste Aziatische brouwerij in gebruik. Daaraan hing een kostenplaatje van om en bij de 357 miljoen euro. AB Inbev staat er garant voor Budweiser, Becks, maar vooral het ginds erg populaire witbier, Hoegaarden.

In Nigeria en Zuid-Afrika werd samen 500 miljoen euro in nieuwe brouwerijen gestoken. In Mexico zijn ze bezig met de opbouw van een reuzenbrouwerij, 630 miljoen euro moet deze kosten. In Argentinië, Chili en Bolivië zit trouwens groeipotentieel. In Latijns-Amerika wil AB Inbev meer de nadruk leggen op premiumbier, zoals het Mexicaanse Corona. Dit ondanks de stijgende vraag naar speciaalbieren.

In totaal zal het hen bijna 1,5 miljard euro kosten. In 2016 investeerden ze wereldwijd overigens 3,9 miljard euro.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer