Aarschotse Wolfbier scoort in Japan en China

Stefan Van de Weyer
2 jaar geleden
115 Views
door Stefan Van de Weyer

Aarschots biermerk Wolf scoort op de Aziatische markt; het is er al sinds 2015 te koop in China en Japan. Het zwarte Wolfblikje is in trek bij de Aziaten. Op sociale media verschijnen er meer en meer foto’s en selfies met Wolf Black.

Aanvankelijk werd één pallet bier besteld vanuit China. Op dit moment vertrekt er maandelijks een container, met daarin 84.000 blikjes, naar China. Het bier zal er worden verdeeld over grote steden zoals Hongkong,  Shanghai en Shenzhen. De blikjes zijn er te koop aan kraampjes of in tentjes bij grote woonblokken. Voorlopig wordt het bier nog particulier aan de man gebracht, vanaf september zal het normaliter ook beschikbaar zijn in warenhuizen en hotelketens.

Het logo van het bier is een voltreffer in Azië.  De bierbrouwer denkt er bijvoorbeeld aan om in Japan een witte variant van het blikje uit te brengen, zeker omdat het bier in karaokebars verkocht wordt. De zwarte kleur is er net te onzichtbaar in het donkere nachtleven. In Rusland krijgt Wolf stilaan ook voet aan grond.

Over de auteur

Stefan Van de Weyer

Stefan Van de Weyer